احمد اميد خپلواک خبرنگار افغانی در حمله ارزگان به قتل رسید
گزارش‌گران بدون مرز گزارش‌گران بدون مرز

گزارش‌گران بدون مرز مراتب تسلیت خود را به خانواده و دوستان و همکاران احمد اميد خپلواک اعلام می‌کند. وی خبرنگار شجاعی بود که در جنوب افغانستان و منطقه تحت نفوذ طالبان، علیرغم وجود خطر انجام وظیفه‌ی اطلاع رسانی اشتغال داشت.


گزارش‌گران بدون مرز نهایت تاسف خود را از قتل احمد اميد خپلواک خبرنگار آژانس خبری پژواک و همکار رادیو بی بی سی در ارزگان اعلام می‌کند. این خبرنگار در پی حمله طالبان به چندین منطقه از جمله دفتر والی و ساختمان رادیو تلویزیون در شهر ترین‌کوت مرکز ولایت ارزگان، کشته شد.

گزارش‌گران بدون مرز مراتب تسلیت خود را به خانواده و دوستان و همکاران احمد اميد خپلواک اعلام می‌کند. وی خبرنگار شجاعی بود که در جنوب افغانستان و منطقه تحت نفوذ طالبان، علیرغم وجود خطر انجام وظیفه‌ی اطلاع رسانی اشتغال داشت. ما خواهان روشن شدن چگونگی قتل این خبرنگار هستیم. عاملان این جنایت نباید از مجازات بگریزند. طالبان بیش از پیش در حملات خود افراد ملکی را به قتل می‌رسانند. آنها اصلی ترین دشمن روزنامه‌نگاران و آزادی رسانه‌ها در افغانستان هستند.

در ساعت دوازده و پانزده دقیقه روز ٦ اسد، انتحارگران به چندین ساختمان در ترین‌کوت مرکز ولایت ارزگان حمله کردند. قاری یوسف احمد یکی از سخنگویان طالبان به رسانه‌ها اعلام کرده است که طالبان مسئولیت این حمله پذیرفته‌اند و در آن" تعداد زياد افراد را کشته و مجروح کرده‌اند." وی اما قتل این خبرنگار را نپذیرفته است. در این حمله دست کم ١٧ نقر کشته و بیش از ٣٧ نفر زخمی شده‌اند که اکثریت آنها افراد ملکی هستند.

احمد اميد خپلواک در هنگام حمله در ساختمان رادیو تلویزیون حضور داشته است که شدیدا زخمی می‌شود. اما پیکر بی‌جان وی به شفاخانه می‌رسد. برادر وی به خبرگزاری پژواک گفته است، پیامکی از برادر خود دریافت کرده است که از او خواسته است برایش دعا کند. این آخرین پیام خبرنگار بوده است.

احمد اميد خپلواک پس از عبدالصمد روحانیکه در سال ١٣٨٧ در هلمند وجان‌الله هاشم‌زاده که در سال ١٣٨٨ در نردیکی شهر پیشاور پاکستان کشته شد، سومین خبرنگار به قتل رسیده ی خبرگزاری پژواک است.


 


July 29th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها